Traukos kontrolės sistemos vaidmuo

 

Abs ir antipraslydimas, Traukos kontrolės sistemos lemputė
Traukos kontrolės sistemos vaidmuo yra suteikti automobiliui geriausią sukibimą kelyje ar bekelėje esant nepalankioms vairavimo sąlygomis. Traukos kontrolės sistema, sutrumpintai vadinama TKS arba (TCS - traction control system).
Traukos kontrolės sistema naudojama kartu su stabdžių antiblokavimo sistemą (ABS), kad nustatytų, kuris automobilio ratas sukasi greičiau nei kiti. Nustačiusi ratą, kuris praranda sukibimą su keliu, sistema automatiškai jį stabdo arba sumažina automobilio variklio galią slystančiam ar prasisukančiam ratui.
Jeigu traukos kontrolės sistemos lemputė mirksi arba dega nuolat, tai reiškia, kad yra pačios traukos kontrolės sistemos gedimas.

ABS yra stabdžių antiblokavimo sistema


ABS yra stabdžių antiblokavimo sistema, neleidžia automobilio ratams užsiblokuoti arba slysti staigiai stabdant. Sistema veikia nuosekliai stabdydama, kad automobilis būtų geriau valdomas įvairiose situacijose ir sumažintų stabdymo kelią esant avarinei situacijai.
Nors ABS naudojama automobilio stabdymui ir yra skirta transporto priemonės sustabdymui, kartu su traukos kontrolės sistema neleidžia automobilio ratams slysti, prasisukti kai greitėjate. Sistema puikiai veikia esant prastam sukibimui su kelio danga, pavyzdžiui, lietui lyjant ir sningant. Dėl to yra subalansuojamas gazo ir traukos balansas važiuojant slidžiomis ar šlapiomis kelio dangomis.

ESP (elektroninė stabilumo programa


ESP (elektroninė stabilumo programa), arba dar keletas šios sistemos apibudinimų VSC (automobilio stabilumo kontrolė), VSA (automobilio stabilumo pagalbinė priemonė) arba DSC (dinaminė stabilumo kontrolė) – ši saugos sistema pristatoma kaip geriausia saugos sistema, kai jūsų automobilis pradeda slysti į šoną. Transporto priemonėje esantys jutikliai atsižvelgia į ABS, vairo mechanizmą ir akseleratorių, įvertindami galimą slydimą ir įjungia reikiamus stabdžius, kad būtų išvengta šoninio slydimo.
Skirtingi automobilių gamintojai šios sistemos jautrumą reguliuoja skirtingai. Vienuose automobiliuose sistemos pradeda veikti ganėtinai anksti, kituose automobiliuose vairuotojui paliekama šiek tiek daugiau laisvės, o kai kuriuose automobiliuose galima net ir reguliuoti jautrumo lygį.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą