Automobilio pakaitinimo žvakės iš esmės yra dyzelinio variklio kaitinimo elementas, kuris šildo tiek degalus tiek orą, sukeldamas degimo procesą variklyje. Šaltu oru įjungus degimą reikia palaukti, kol šis simbolis užgesta ir tada užvesti automobilį.
Automobilio pakaitinimo žvakės pasiekia itin aukštą temperatūrą ir, panašiai kaip apšvietimo lemputė, laikui bėgant gali perdegti. Atsižvelgiant į tai, vidutinis pakaitinimo žvakė tarnavimo laikas yra apie 150 000 kilometrų, todėl pakaitinimo žvakės sugenda labai retai.
Pakaitinimo žvakių gedimai ir priežastys
Sunkiai užsiveda automobilis. Sunkiai užsiveda arba visai neužsiveda variklis yra bene pagrindinis požymis, parodantis apie pakaitinimo žvakių gedimą. Esant neigiamai temperatūrai, be tinkamai veikiančių pakaitinimo žvakių, variklio stūmoklių degimo kamerose esantys žvakių galai pakankamai neįkais iki degimui reikalingos temperatūros, todėl dyzelinis variklis sunkiai užsiveda arba tiesiog išvis neužsiveda. Jei viena ar kelios pakaitinimo žvakės perdegė, yra užsiteršusios anglies dioksidu arba pažeistos, variklis vis sunkiau užvedamas. Čia vargiai apsieisite be automechanikų pagalbos.
Mirksi pakaitinimo žvakių lemputė
Šaltuoju metų laiku įjungus automobilio degimą, prietaisų skydelyje užsidega geltona spiralė ir dega tol, kol įkaista pakaitinimo žvakės. Jei įkaitus žvakėms ši lemputė neužgęsta, vadinasi bent viena iš pakaitinimo žvakių yra sugedusi. Jei automobilio prietaisų skydelyje esanti lemputė pradeda mirksėti, vadinasi, turite problemų su EGR (Exhaust gas recirculation) - išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvas ar variklio valdymo bloku. Pradėjus mirksėti pakaitinimo žvakių lemputei tikėtina, jog jūsų automobilis persijungs į avarinį rėžimą – automobiliu važiuoti galėsite, tačiau dalis funkcijų gali neveikti bei variklis generuos mažesnę galią. Šis gedimas, kai mirksi pakaitinimo zvakiu lempute gali nutikti įvairių gamintojų transporto priemonėm, tokiom kaip: VW, audi, Ford, Skoda, Opel ir t.t
Užuodžiamas dyzelio kvapas
Balti arba juodi dūmai iš automobilio išmetimo vamzdžio. Neretai atsiranda neįprastas kvapas, kai jūsų pakaitinimo žvakės sugedusios. Išvydote iš automobilio sklindant baltus dūmus, tai reiškia, kad neužtenka šilumos sudeginti kurą, todėl galite užuosti dyzelino kvapą.
Taip pat galite matyti juodus dūmus, sklindančius iš išmetimo sistemos. Juodi dūmai atsiranda dėl oro ir degalų santykio disbalanso, kuris savo ruožtu yra išmetamas iš variklio per išmetimo vamzdį ir gali skleisti degalų kvapą.
Padidėjusios kuro sąnaudos
Šaltuoju metų laikotarpiu į dyzeliną maišomas tam tikrais priedas, kad sumažėtų dyzelio užšalimo laipsnis. Sumaišytas kuras greičiausiai turės mažesnį energijos kiekį ir sumažins kuro efektyvumą. Pakaitinimo žvakės padeda tiekti papildomą šilumą degimo kameroje.
Jei reikiama temperatūra nepasiekiama dėl sugedusių pakaitinimo žvakių, variklio darbas susilpnėja ir jam teks papildomai dirbti, tad padidės kuro sąnaudos.
Jei prietaisų skydelyje užsidegė ši įspėjamoji lemputė, dažnai yra pirmasis požymis, kad kažkas negerai su pakaitinimo žvakėmis. Transporto priemones, kuriose dega ar mirksi ši lemputė, patartina kuo greičiau nuvykti į autoservisą, kad būtų pašalintas gedimas.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą