Dega mirksi Check Engine lemputė

 

Dega variklio lempute nera traukos, technine apziura check engine
Jei vairuojant užsidega variklio patikros (CHECK ENGINE) lemputė ir jei su automobiliu viskas gerai, nepergyvenkite, bet ir neignoruokite šio įspėjimo.
Lemputė gali būti oranžinė, raudona arba geltona, priklausomai nuo jūsų transporto priemonės modelio. Ji taip pat gali ir mirksėti. Kai kuriuose modeliuose rodomas užrašas CHECK ENGINE su variklio kontūro lempute.
Deganti lemputė automobilio prietaisų skydelyje su variklio kontūru nerodo konkretaus gedimo. Tai įspėjimas apie vieną ar daugiau problemų, dažniausiai susijusių su išmetamųjų teršalų kiekiu.

Dega arba mirksi CHECK ENGINE lemputės


Kai kuriuose automobiliuose variklio įspėjamoji lemputė gali užsidegti skirtingomis spalvomis, atsižvelgiant į iškilusios problemos rimtumą. Lemputė gali ir mirksėti. Tikslesnius problemų paaiškinimus rasite paskaitę savo automobilio knygoje, ten bus išsamiai aprašyta. 

Geltonos spalvos CHECK ENGINE lemputė

Jei automobilio prietaisų skydelyje dega geltonos spalvos CHECK ENGINE lemputė tai įspėjimas, nurodantis variklio problemą, kuri turi įtakos išmetamųjų teršalų kiekiui. Daugeliu atvejų galėsite važiuoti toliau, tačiau patartina kai tik bus galimybė nuvykti į auto servisą patikrai, kad nustatytų gedimą ir jį pašalintų.

Raudona lemputė CHECK ENGINE lemputė

Kai kuriuose automobiliuose užsidega raudona variklio įspėjamoji lemputė, kuri aktyvuojasi rimto gedimo metu. Jei tokia lemputė užsidegė, privalote toj pat sustoti, kad išvengtumėte rimtos žalos automobiliui. Kvieskite traliuką ir pristatykite automobilį patikrai ir remontui į autoservisą.

Mirksinti geltona CHECK ENGINE lemputė

Labai tikėtina, kad mirksinti, geltona lemputė rodo variklio degimo problemas, todėl automobilis gali drebėti, purtytis ir skleisti neįprastą garsą. Jei bandysite važiuosite toliau, automobilio variklis gali perkaisti. Nedelsdami, labai lėtai važiuokite į autoservisą, o dar geriau kvieskitės traliuką.

Dažniausios problemos kai dega variklio lemputė


Liambda zondas

Dėl liambda zondo (deguonies daviklio) - reikia pakeisti nauju. Deguonies daviklis kontroliuoja kiek oro sudegė variklio degimo kameroje, jam sugedus automobilio kompiuteris gauna netikslius duomenis. Dėl deguonies daviklio gedimo gali padidėti kuro sąnaudos, daugumoje automobilių liambda zondų būna nuo 2 iki 4

Degalų bakas

Nesandariai uždarytas degalų bako kamštis. Kartais užtenka pripilti pilną baką degalų ( ypač žiemą) ir CHECK ENGINE lemputė užgęsta. Ypač dažnai JAV gamybos automobiliams tai pasitaiko.

Išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvas

Jei variklis negražiai dirba tuščiąja eiga arba sutrikęs automobilio užvedimas bus sugedęs išmetamųjų dujų recirkuliacijos vožtuvas (EGR). Nuo šio įrenginio priklauso gražus variklio darbas. Jis nukreipia iki 15 procentų išmetamųjų dujų atgal į variklį, kur dujos sudeginamos. Dujų recirkuliacijos vožtuvas gali apsinešti anglies nuosėdomis ir sunkiai darinėtis arba net užstrigti. Jutiklis aptiks problemą ir įspės ECU valdymo bloką kuris įjungs CHECK ENGINE užrašą arba simbolį.

Katalizatorius

Blogai veikia katalizatorius. Jo geram veikimui įtakos turi liambda zondas ir geras degimo žvakių veikimas.

Vakuuminė žarna

Nesandari, prakiurusi vakuuminė žarna. Vakuuminės žarnos nukreipia orą ir išmetamuosius teršalus aplink variklį, užtikrinant, kad variklis veiktų efektyviai. Dėl įvairių priežasčių vakuuminės žarnos, gali įtrūkti, dėl to pažeidžiamas dujų balansas. Šį pokytį aptinka jutikliai, pranešantys ECU, kuris įjungia CHECK ENGINE lemputę.

Kuro siurblys

Užsikimšęs kuro siurblys. Kuro siurblys tiekia degalus į purkštukus esant labai aukštam slėgiui. Jei bus užsikimšęs kuro siurblys ar atsiras kokios kitos problemos, sutrikdys kuro padavimą į variklį, dėl šios priežasties blogai dirbs variklis. Variklio įspėjamoji lemputė arba CHECK ENGINE užrašas užsidegs, o pats variklis gali pradėti dirbti avariniu rėžimu.

Kuro purkštukai

Užkimšę kuro purkštukai sunkiai įpurškia degalus į variklį. Dažniausiai kuro purkštukus užkemša įvairių nuosėdų dalelės, kurios prasiskverbė pro degalų filtrą. Šios nuosėdos sutrikdo visą variklio darbą, kuris juntamas kaip užvedimo sutrikimas ar staigų variklio efektyvumo sumažėjimą, padidėjusias kuro sąnaudas – ir turėtumėt matyti degančią įspėjamąją lemputę.

Jutikliai stebi daugybę sudėtingų automobilio variklio funkcijų. Automobilio sistema gauna informaciją iš jutiklių, kad galėtų savarankiškai diagnozuoti vidines problemas. Automobilių gamintojai naudoja antrosios kartos standartizuotą integruotą diagnostiką, taip pat žinomą kaip OBD-II, skirtą 1996 ir vėlesniems modeliams. Senesni automobiliai naudoja ankstesnę OBD protokolo iteraciją.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą